fredag 2. november 2012

19. juli 2001

Det tok sannelig tid før det lille vidunderet kom, jeg ble på Notodden i 3 uker, og bare ventet.  Men endelig 4. juli kom da den lille dokka vår.  Første gang jeg har vært tilstede så nær at jeg har kunnet komme på besøk like etter fødselen, hun var bare noen timer gammel da jeg så henne første gang.  For et under det er, et fullt ferdig lite minimenneske.

Ellers har denne sommeren blitt veldig oppstykket, synes jeg.  Den har liksom forsvunnet.  Snart bare august igjen, og så blir det igjen skolestart.  Nettstudier med endel samlinger skal bli spennende.  Og heldigvis skal en kollega og skolekamerat fra tidligere studier ta samme studium.  Det var vi begge fornøyd med, for hun hadde vært på presentasjonsmøtet, og der var det stort sett ungdomsskolelærere.  Da kan man jo føle seg litt utenfor dersom man blir alene med førskolelærerbakgrunn, selv om man etter hvert har endel etterutdanning med seg. 

Interessant skal det i alle fall bli med IT for lærere.  Og jeg må jo innrømme at jeg er litt datafrelst.  Så nå blir neste skolested Høgskolestiftelsen på Kongsvinger.  Og der har jeg også gått før, da jeg tok spesialpedagogikk, håper det blir like bra som sist.  Må jo si jeg er blitt litt skeptisk etter å ha opplevd forskjellen på å studere på Notodden før og nå.  Jeg tok jo førskolelærerutdannelsen der. Det er ille når forskning prioriteres mer enn studenter på en lærerhøgskole.  Og de lurer på hvorfor studentene uteblir derfra.  Klart slikt høres via jungeltelegrafen.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar